SKIP TO CONTENT
Adamas Opelis

Adamas Opelis įkūrė savo kompaniją prieš 160 metų

  • 1862 rugsėjis: Viskas prasidėjo nuo pirmų siuvimo mašinų
  • 1868: Adamas Opelis vedė savo žmoną Sophie ir pastatė pirmą gamyklą
  • 1886: Rüsselsheim buvo surinktas pirmasis dviratis
  • 1899: „Opel“ pradėjo gaminti automobilius
  • 2022: „Opel“ tampa elektrinio mobilumo kompanija

Rüsselsheimas. Opel šiuo metu švenčia ypatingas sukaktuves. Prieš 160 metų Adamas Opelis Rüsselsheime įkūrė savo kompaniją. Taip jis padėjo pamatus tarptautiniu mastu aktyviai įvairiuose sektoriuose veikiančiai įmonei. Pradėjusi nuo siuvimo mašinų gamybos 1962-aisiais „Opel“ ilgainiui tapo didžiausiu pasaulyje dviračių gamintoju ir galiausiai – tarptautiniu mastu žinomu automobilių prekės ženklu. Nuo pat pradžių gairės, kurios visada išskyrė visus „Opel“ gaminius – kad naujovės būtų prieinamos kiekvienam – išlieka galioti ir šiandien. Šiuo metu „Opel“ yra visiškai įsipareigojusi elektrifikacijai ir siūlo klientams platų modelių asortimentą su skirtingais elektrifikuotos pavaros variantais. 

 

Įkūrimas 1862: Pradžia nebuvo lengva 

 

Kaip vyriausiam šaltkalvio meistro Philippo Wilhelmo Opelio sūnus, Adamas jau turėjo iš anksto nutiestą kelią– vieną dieną jis turėjo perimti ir tęsti tėvo verslą. Bet Adamas turėjo kitų planų, jo didžioji svajonė – Paryžius. Po viešnagių Lježe, Briuselyje ir Londone jis priėmė svarbų sprendimą pradėti siuvimo mašinų verslą. 1862 m. rugpjūčio pabaigoje tuomet jau 25 metų jaunuolis grįžo į gimtąjį Riuselsheimą ir savo tėvų namuose įkūrė kuklias dirbtuves; tuo metu prieš tėvo norą, kurio siuvimo mašinos visiškai nesudomino. Pabuvojęs kosmopolitiškuose miestuose, jaunas keliautojas grįžo į gimtinę pasiraitojęs rankoves dideliems pokyčiams. Ir būtent savo gimtajame Riuselsheimo kaime, kuriame gyveno vos 2000 gyventojų, Adamas padėjo pamatus pasaulinei „Opel“ kompanijai. 

 

Pirmosios siuvimo mašinos surinkimas truko ilgus mėnesius. Kai ji buvo baigta, mašiną nupirko siuvėjas Hummelis iš Riuselsheimo ir eksploatavo įrenginį 40 metų. Tuomet produkcija gavo pravardę “Opel, patikimasis”. 1863 m. Adamas Opelis įkūrė savo pirmąją gamyklą nebenaudojamoje dėdės karvidėje. Iš Paryžiaus brolis Georgas Adamui tiekė plieną, adatas, kitas detales ir netgi visas siuvimo mašinas perpardavimui. Pasirodė pirmasis skelbimas ir Adamas pasamdė savo pirmąjį darbuotoją. „Opel“ ne tik gamino siuvimo mašinas, bet ir sėkmingai jomis prekiavo. 

 

Vėlesniais metais siuvimo mašinų verslas suklestėjo, o „Opel“ plėtėsi. 1868 m. buvo pastatytas naujas gamyklos pastatas su dviejų aukštų gamybos sale, garo mašina ir greta esančiu gyvenamuoju ir biurų pastatu. Nuo įsikūrimo naujoje gamykloje dirbo 40 žmonių. Tais pačiais metais jis vedė savo žmoną Sophie, kuri rūpinosi ne tik buities, bet ir įmonės buhalterijos tvarkymu, taip pat įnešė į įmonę gaivaus oro. Gamybos skaičiai sparčiai augo, ypač dėl to, kad „Opel“ atsižvelgė į individualius klientų pageidavimus ir konstravo siuvimo mašinas pagal specifinius reikalavimus. 1886 metais buvo pagaminta 18 000 siuvimo mašinų. Įmonė tapo viena didžiausių siuvimo mašinų gamintojų Vokietijoje ir eksportavo produkciją į visą Europą. 

 

1887: Nuo siuvimo mašinų prie dviračių 

 

Devyniolikto amžiaus devintojo dešimtmečio industrializacija Opel šeimai suteikė daugiau verslo galimybių. 1884 m. kelionėje į Paryžių Adamas Opelis susipažino su dviračiais (Prancūzijos sostinėje dviračiai jau buvo įprasta transporto priemonė). Verslininkas nusprendė įsigyti tokį įrenginį, o jau po kelių mėnesių 1886 m. jo paties sukonstruotas dviratis paliko gamyklą Riuselsheime. 1887 metų rudenį iliustruotas kainoraštis oficialiai pradėjo reikšmingą įmonės istorijos laikotarpį.  

 

Kaip ir anksčiau su siuvimo mašinomis, „Opel“ savo dviračiams greitai įdiegė modernias technologijas. 1888 m. prancūziškas didžiaratis su mažu ratuku gale, žymėjęs dviračių gamybos pradžią Riuselsheime, buvo pakeistas šiuolaikišku žemaračiu dviračiu. Iki 1890 m. buvo parduota 2200 dviračių. Penki Adamo ir Sophie sūnūs buvo geriausi tėvo kompanijos ambasadoriai – dviračių lenktynėse iškovojo daugiau nei 550 pergalių. 1920-aisiais „Opel“ tapo didžiausia pasaulyje dviračių gamintoja; 15 000 atstovų pardavinėjo dviračius iš Riuselsheimo. 1923 m. pradėjus naudoti modernią surinkimo liniją, dviratis iš gamyklos išvažiuodavo kas septynias sekundes. 

 

1899: „Opel“ pradeda gaminti automobilius

 

Lemiamas žingsnis įmonės istorijoje, kurią po Adamo Opelio mirties 1895 m. pastūmėjo penki sūnūs, buvo automobilių gamybos pradžia 1899 m. „Opel“ yra vienas iš šios pramonės pionierių ir vienas daugiausiai tradicijų turinčių automobilių gamintojų pasaulyje. 1899 m. sausio 21 d. „Opel“ įsigijo „Anhaltische Motorwagenfabrik“ įmonę iš Friedricho Lutzmanno iš Desau. Tais pačiais metais automobilių gamyba Riuselsheime prasidėjo nuo Opel „Patent-Motorwagen System Lutzmann“ modelio. 1906 m. buvo pagaminta 1000-oji transporto priemonė; galutinis lūžis įvyko kitais metais, kai Riuselsheimo automobilių gamintojas buvo paskirtas imperatoriškojo teismo automobilių tiekėju. Vis tik „Opel“ taip pat buvo įsipareigojusi demokratizuoti automobilį, ir tą darė su mažu 4/8 AG „Doktorwagen“ modeliu, pasirodžiusiu 1909 m. 

 

Vėlesniais dešimtmečiais „Opel“ tapo nuolatiniu madų kūrėju. Komfortas, saugumas ir naujausios technologijos visada vaidino svarbų vaidmenį Šio proceso metu prekės ženklas nuolat vystėsi neprarasdamas ryšio su savo pagrindine filosofija – padaryti mobilumą prieinamą visiems. Prieš 160 metų Adamas Opel klientus pradžiugino pirmosiomis siuvimo mašinomis. Panašiai „Opel“ šiandien į rinką pristato modernų, į ateitį orientuotą mobilumą. Prekės ženklas jau siūlo daugybę elektrifikuotų transporto priemonių, kurios lokaliai gali važiuoti neskleisdamos jokių emisijų. Bestseleriai, tokie kaip „Opel Corsa“ ir „Mokka“ bei furgonų trio „Combo“, „Vivaro“ ir „Movano“, yra elektriniai, o „Opel Grandland“ ir „Opel Astra“ siūlomi kaip įkraunami hibridai. Elektra varomųjų sistemų portfelį šiuo metu užbaigia Opel Vivaro-e HYDROGEN. Jauni vairuotojai, sulaukę 15 metų ir vyresni, jau gali pradėti savo kelionę į elektrinį mobilumą dviviečiu „Opel Rocks-e“.

 

Rugžjūčio 29, 2022